Knowledge is everything

Prabusirea spiritelo intunericului

Dublu click pe imaginea de mai sus pentru a o vedea întreagă

Depărtează
Apropie

Mai multe imagini

  • Prabusirea spiritelo intunericului

PRĂBUŞIREA SPIRITELOR ÎNTUNERICULUI

Fii primul care evaluează acest produs.

SAU

Prezentare scurtă

In lumea spirituala a avut loc un razboi, decenii de-a randul. Acest razboi, care si-a avut inceputul in anii patruzeci, s-a incheiat prin aceea ca anumite entitati, care s-au comportat ca "rebeli" in lumea spirituala, au fost invinse si impinse, ca spirite ale intunericului, in domeniul evolutiei oamenilor. Ele traiesc acum printre noi, si trimit impulsurile in conceptia noastra despre lume, in sentimentele noastre, chiar si in temperamentele noastre.

Detalii

PRĂBUŞIREA SPIRITELOR ÎNTUNERICULUI

Fundamentele spirituale ale lumii exterioare

Paisprezece conferinţe ţinute la Dornach între 29 septembrie şi 28 octombrie 1917

CUPRINS

PRIMA CONFERINŢĂ, Dornach, 29 septembrie 1917 ..... pag.9

Înţelegerea evenimentelor din Rusia prin ştiinţa spirituală. Intervenţia lumii metafizice în procesele timpului. Eşecul lui Suchomlinow ca fenomen al timpului. Nota pentru pace a Papei. Legătura dintre orientarea materialistă a oamenilor şi forţele distructive.

CONFERINŢA A DOUA, 30 septembrie 1917 ……….…. pag.21

Discrepanţa dintre dezvoltarea intelectuală şi cea morală a omenirii. Organizaţia omenească în starea de somn şi în stare de veghe. Aducerea impulsurilor de înţelepciune lipsite de moralitate din starea de somn în viaţa terestră. Impulsul spiritual-social din operele lui Johann Valentin Andreae. Devenirea tânără a omenirii – Lloyd George ca reprezentant caracteristic al prezentului.

CONFERINŢA A TREIA, 1 octombrie 1917.......................pag.33

Înstrăinarea de adevăr a obişnuinţelor actuale de gândire. Cuvintele lui Christos: „Împărăţia Mea nu este din lumea aceasta” . Strădania după perfecţiunea terestră ca iluzie materialistă. – Woodrow Wilson ca „salvator universal”. Atitudinea corectă faţă de vestirea adevărurilor spiritual-ştiinţifice – Abateri de la această atitudine. Două măsuri care au trebuit luate în legătură cu învăţătura esoterică particulară.

CONFERINŢA A PATRA, 6 octombrie 1917......................pag.49

Spiritele elementale ale naşterii şi morţii. Acţiunea lor în slujba zeilor şi trecerea dominării lor în mâna oamenilor – proces asemănător celui din vechea Atlantidă. Transformarea necesară a calităţilor în defecte, a forţelor constructive în forţe distructive. Presimţirea instinctivă a acestor realităţi de către Ricarda Huch. O tendinţă a prezentului: abordarea unui punct de vedere în loc de a lupta pentru cunoaşterea adevărului.

CONFERINŢA A CINCEA, 7 octombrie 1917 .................. pag.63

Modificări în vieţuirea mediului înconjurător de la greci până în prezent. Pământul este pe cale de a muri, iar trupurile pe cale de a se durifica – reflectarea acestor realităţi în opera geologică a lui Eduard Suess şi în Psihologia lui Franz Brentano. Separarea fiinţei noastre lăuntrice de corporalitate. Teoria predestinării a lui Augustin şi Calvin. Eugenetica drept ecou al obiceiurilor atlanteene. Psihopatologia ca fenomen al timpului. „Abolirea spiritului” prin medicamente.

CONFERINŢA A ŞASEA, 8 octombrie 1917....................... pag.77

Lumea vie a gândurilor din jurul nostru şi gândurile moarte din noi. Capul ca moştenire a vechilor întrupări pe Pământ – restul corpului ca manifestare a ierarhiilor cosmice, densificat datorită ispitirii luciferice. Legătura spirituală cu lumea înconjurătoare şi interpretarea viselor în cea de a patra epocă postatlanteană. Necesitatea gândurilor inspirate pentru sfera socială – conştienţa acestui fapt la Jakob Böhme şi Saint-Martin. Importanţa capacităţilor intuitiv-profetice pentru profesiunea de învăţător.

CONFERINŢA A ŞAPTEA, 12 octombrie 1917.................. pag.91

„Lipsa de greutate” a reprezentărilor istorice obişnuite. Luther ca „aparţinător” de cea de a patra epocă de cultură la începutul celei de a cincea. Trezirea conştienţei prin iluzie în trecut. Necesitatea învingerii iluziei în viitor. Interiorizarea probei focului pe calea actuală de iniţiere. Importanţa ideii de karmă pentru educaţie. Caracterul dăunător al educării raţionale pretimpurii. Despre atitudinea corectă faţă de cei care gândesc altfel. Interiorizarea relaţiei dintre educator şi elev.

CONFERINŢA A OPTA, 13 octombrie 1917....................... pag.107

Strădania prezentului după concepte simple, unitare. Insuficienţa acestor concepte în ceea ce priveşte realitatea. Incorecta comparare a statului cu un organism la Rudolf Kjellen şi Albert Schäffle. Viaţa socială a întregului Pământ ca organism. Combaterea teoriilor abstracte prin adevăr. Privirea apusului asupra trecutului. Wilsonianismul. Ruperea cu trecutul în răsărit. Abstractismul idealurilor teosofice şi necesitatea cunoaşterii concrete.

CONFERINŢA A NOUA, 14 octombrie 1917....................... pag.123

Lupta dintre arhanghelul Mihael şi puterile ahrimanice din 1841 până în toamna anului 1879. Prăbuşirea spiritelor întunericului şi consecinţa acestui fapt: cuprinderea personală a impulsurilor materialiste de către oameni – un simptom al acestui fapt: exprimarea lui Henri Lichtenberger. Maladiile provocate de bacili şi influenţele lunare drept consecinţă a unor lupte asemănătoare în perioadele anterioare ale Pământului. Exemple ale modului de gândire ahrimanică în ştiinţa actuală. Influenţa lumii spirituale asupra acţiunilor omului actual. Oglindirea proceselor spirituale în procesele pământeşti. Soloviev şi cunoaşterea spiritului poporului rus.

CONFERINŢA A ZECEA, 20 octombrie 1917....................... pag.135

Caracterul străin de adevăr al multor idealuri. Răspândirea anumitor gânduri în secolul XVIII şi efectele lor ulterioare. „Treisprezece tei” al lui Wilhelm Weber. Prejudecata, neştiinţa şi teama favorizează puterile ahrimanice. Cuprinderea trecutului de către ştiinţele naturii actuale şi necesitatea de a ajunge la cunoaşterea viitorului. Concepţiile lui James Dewar ca exemplu de eşec al modului actual de reprezentare. Acţiunea esenţei ahrimanice în teoriile moniste. Necesitatea de a pătrunde ştiinţa materială cu gândirea spirituală. Transformarea necesară a gândirii. Însemnătatea amintirilor fericite din copilărie pentru viaţa adultului.

CONFERINA A UNSPREZECEA, 21 octombrie 1917............ pag.149

Interiorizarea naturii omeneşti – Exteriorizarea vieţii culturale ştiinţifice. Noi impulsuri în arta educaţională ca mijloc împotriva ahrimanizării vieţii interioare. Relaţia animalului şi a omului faţă de curenţii solari şi lunari. Povestirile morale din lumea animală şi cea vegetală ca necesitate pedagogică. Începuturi în acest sens în „Viaţa animalelor” a lui Brehm. Sărăcirea conceptelor prin specializare. Exemplul unei adevărate legături între impulsurile de considerare spiritual-ştiinţifice şi un domeniu special: Cartea despre contractul colectiv de muncă a lui Roman Boos – un articol valoros al acestuia din revista „Cunoaştere şi viaţă” – Joc de concepte goale într-un alt articol din aceeaşi revistă.

CONFERINŢA A DOUĂSPREZECEA, 26 octombrie 1917...... pag.163

Prăbuşirea spiritelor întunericului drept caută a evenimentelor prezente. Sarcina Spiritelor luminii în epocile pământeşti anterioare: promovarea legăturilor de sânge; cea a Spiritelor întunericului: eliberarea omului din aceste legături. – Inversarea acestor raporturi în secolul XIX. Teoria evoluţionistă a lui Darwin ca impuls al trecutului; teoria metamorfozei lui Goethe ca putere a viitorului. Legătura omului cu Pământul prin ereditate – desprinderea lui de Pământ prin spiritualizare. Indianizarea europenilor ce locuiesc în America şi învingerea acestei tendinţe.

CONFERINŢA A TREISPREZECEA, 27 octombrie 1917............ pag.175

Intenţia spiritelor întunericului: cea mai înaltă dezvoltare a perspicacităţii omeneşti şi îngrădirea legăturii cu spiritul prin metode spiritiste. Prin victoria lui Mihael a devenit posibilă legătura pură a omului cu spiritul – contracţiunea Spiritelor întunericului. Procese ale secolului XIX ca expresie a luptelor din domeniul spiritual. Explicarea lui „Faust” de Goethe de către Oswald Marbach. Woodrow Wilson ca „Învăţător universal”. Strădania spirituală a lui Goethe exprimată într-o poezie a lui Marbach.

CONFERINŢA A PATRUSPREZECEA, 28 octombrie 1917.......... pag.189

Acţiunea îngerilor şi arhanghelilor în istorie şi în organismul omenesc. Încetarea reproducerii fizice în mileniul VI sau VII. Strădaniile Spiritelor întunericului în privinţa întineririi omenirii. Fritz Mauthner şi darwinismul. Discrepanţa dintre viaţa de gândire şi viaţa volitivă – Manifestarea acestei discrepanţe în democraţia socială modernă. Vârsta relativ tânără a ştiinţei istorice şi necesitatea fructificării ei de către ştiinţa spirituală. Cartea albinelor lui Maurice Maeterlinck. Vorbirea iluzionară despre democraţie. Francis Delaisi despre democraţie şi lumea financiară. Alexander Millerand şi Raymond Poincaré ca exemple de influenţare a acţiunilor politice din considerente financiare.

Note …….207

Informaţii adiţionale

Autor Rudolf Steiner
Editura Salco
Nr. pagini 214
Format 13x20

Etichete produs

Foloseşte spaţii pentru a separa etichetele. Foloseşte ghilimele simple (') pentru fraze.